Pretraživanje

[__LOGIN__]

Zlatni rat jedna je od najtraženijih lokacija na Google Street Viewu

01.06.2022.

Zlatni rat jedna je od najtraženijih lokacija na Google Street Viewu
Od 2007. godine kada je Google objavio prve Street View fotografije, Street View automobili opremljeni kamerama snimili su više od 220 milijardi fotografija i prešli više od 16 milijuna kilometara. Zahvaljujući usluzi Street View korisnici su tijekom proteklih godina imali priliku istraživati brojne gradove, povijesne znamenitosti kao i prirodne ljepote diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku. Hrvatska se tako našla na listi 100 zemalja prema broju posjeta usluzi Street View, zauzevši 43. mjesto.
 
Kada govorimo o Hrvatskoj, korisnici su najviše istraživali prekrasni Nacionalni park Plitvička jezera, globalno poznatu plažu Zlatni rat na otoku Braču i jedinstvene Morske orgulje u Zadru.
 
Iz Turističke zajednice Bola ovaj su plasman dočekali s velikim zadovoljstvom, sretni što korisnici ove usluge Bol i Zlatni rat vide kao jedan od prepoznatljivih simbola Hrvatske i hrvatskog turizma. Drugo mjesto, nakon Nacionalnog parka Plitvička jezera, pokazuje da su ljudi prepoznali bolske ljepote, ali i sve napore da se Zlatni rat i Bol približe svima koji žele virtualno prošetati Bolom.
 
Osim što je najprepoznatljivija vizura Bola i jedna od najljepših šljunčanih plaža na hrvatskoj obali, Zlatni je rat doista jedinstvena plaža u svijetu. Nastala je taloženjem finog zlatnog šljunka oko podmorskog grebena, pružajući se poput jezičca i do 500 metara u more. Pod utjecajem vjetrova, valova i morskih strujanja vršak Zlatnog rata stalno mijenja svoj oblik čineći ga svaki put drugačijim i ponovno zanimljivim. Oblik mu ovisi o utjecaju valova i morskih struja, pa je vrh Zlatnog rata malo povijen k zapadu, malo k istoku, a na žalu se ponekad napravi i maleni bazenčić. Zbog svega toga nazivaju ga geomorfološkim čudom i zakonom je zaštićen kao značajni krajobraz.
 
Ova je plaža uvijek drugačija i ne čudi što je Bol najpoželjnija destinacija naše obale. Zlatni je rat jedinstveni fenomen. Znanstvenici pojašnjavaju kako je nastao utjecajem više faktora – erozijom s obližnje Vidove gore, te taloženjem žala oko grebena kojeg su nanijele morske struje i valovi tijekom godina.
 
Prema nekim kroničarima i povijesnim izvorima, prvotno ime Zlatnog rata bilo je Dugi rat, odnosno, kako su ga Boljani zvali – Rôt. Prema nekim pričama “Zlatni rat” nije dobio ime zbog svoje boje, nego po bogatom ulovu ribe što je Boljanima bio glavni izvor prihoda, uz proizvodnju vina. Zlatni je rat – nekada kao i danas – doista zlata vrijedan.
 
Zlatni rat je i jedna od rijetkih hrvatskih plaža koje ponekad zabijele snježne pahulje. Prizor je to koji se ne zaboravlja, a ova je pojava zanimljiva jer upravo je Brač jedno od najsunčanijih područja Lijepe naše s gotovo 2700 sunčanih sati godišnje.
 
Odlični plasman koji su na Google Street Viewu zabilježili Bol i Zlatni rat potaknuo je i pohvale struke. Domagoj Bebić, izvanredni profesor i predstojnik Odsjeka za stratešku komunikaciju na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu tim je povodom povodo pohvalio rad sustava turističkih zajednica.
 
– Smatram da su ovo velike stvari koje dokazuju dobar i kvalitetan rad, i to posebno na primjeru Bola. Podsjetio bih da je Bol dobitnik nekoliko globalnih komunikacijskih nagrada, što nam treba služiti na ponos. Kontinuirano slušamo primjere dobrih praksi iz turizma, iz svijeta, i stalno pričamo o tome kao o nekakvom idealu koji ne možemo dosegnuti. No istina je potpuno drukčija: Hrvatska je u mnogim kategorijama komunikacijski lider na području turizma na svijetu. Onima koji drže da Hrvatska nazaduje, odnosno da nije dovoljno napravila na području komunikacije, ovo treba poslužiti kao suprotan dokaz, ali ne u smislu da se nekome nešto dokazuje nego da svi zajedno radimo još bolji posao, izjavio je Bebić.
 
Kalendar događanja